Al - Mukmin sebenar akan merasa gembira kerana berterima kasih kepada Allah s.w.t atas kurniaan kesempatan dan peluang untuk mereka mendapat keampunan di bulan Ramadhan. Sudah tentu mukmin ini merasa puas dengan usahanya yang berganda, walaupun penerimaannya adalah terpulang kepada Allah SWT semata. Ia bertepatan dengan Hadith Nabi SAW :




"Sesiapa yang merasa gembira apabila ia melakukan amal baik dan merasa buruk dengan perlakuan dosanya, itulah ciri Mukmin sejati " (Riwayat At-Tirmizi, no 2165, 4/465 ; Tirmizi : Hasan Sohih ; Al-Haithami : perawinya sohih , rujuk Majma Az-Zawaid, 1/86 )




Selain mengenangkan usaha berganda yang telah dilakukan sewaktu Ramadhan, bergembira juga atas kejayaan membina ‘benteng kukuh' dari godaan Syaitan, bukankah Nabi SAW telah menyebut bahawa "Puasa itu benteng" (Riwayat Al-Bukhari).




Taqabballahu Minna Wa Minkum Solehal A'Mal... Ya Allah semoga amal yg kami lakukan kekal berpanjangan walaupun Ramadhan berlalu...ameen!!

HAPPY HAPPY HAPPY

Friday, August 1, 2008

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa di bulan Ramadhan

I didnt get the G2S... but i got the another G1S instead.. wit better spec.. gonna let my bro use the first G1s when its repaired...

Just installed WORLD OF WARCRAFT on the new laptop.. and patch download is like forever + the sucky connection! Anyway.. I'm gonna hit Azeroth as soon as its all patched up! So until then... i'll just enjoy Youtubing..

Everything seems slow yesterday.. and today it seems quiet everywhere... Tommorow Ramadhan starts... "Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna.. agar dapa ku lalui dengan sempurna"... i like that song... gonna put it up later...

Tak heran kalau lagu raya start berkumandang di radio dan televisyen.. kalau bulih durang skip Ramadhan, memang durang skip ni... tarus Beraya... Dats how its

WELL... APA-APA PUN..... "SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA KEPADA KAMU SEMUA, SEMOGA IBADAH PUASA DAN AMALAN-AMALAN KITA SEMPURNA DI BULAN RAMADHAN INI DAN JUGA DI BULAN-BULAN SETERUSNYA.."

No comments:

About me

My photo
sketch, draw, design and alter...